Ordenagailuak sortu zirenean, erraldoiak ziren eta aldi berean gauza
bakarra egiteko kapazak ziren soilik. Gero eta txikiagoak eta
erabilgarriagoak egiten joan ziren; ordenagailuen arteko loturak eta
interferentziak sortzen hasi ziren, gero eta konplexuagoak. Lotura
horien sorkuntzaren hasieran hiru kontzeptu sortu ziren: militantzia,
merkataritza eta zientzia; kontzeptu hauek gaur egungo Interneteko,
aurreneko lotura guztien lotura erraldoiko, euskarri direlarik.
Ordenagailuen
eta Internetaren garapena azken urteotan izugarria izan da; eta hori da
hain zuzen ere orain hain entzunda daukagun “2.0” kontzeptua: Gai baten
aldaketa nahiko handia. Horren ildora jarraituz, Web 2.0 daukagu; hau
da, Internetek jasandako aldaketa handia, non erabiltzaileek hartzaile
soilak izatetik, Web komunitatearen parte hartzaile aktibo izatera pasa
garen. Honekin batera 2.0 kontzeptua hainbat esparrutara pasa da, horien
artean, Euskara 2.0, honen erronka teknologiak euskaratzea dena eta
Bizitza 2.0, zeren nahi edo ez nahi, 2.0 munduan gaude, eta moldatu
behar gara, besteak beste.
Interneti
esker, bide eta aukera berri asko ireki dira, baina adin txikikoentzat
arriskuak dakar, eta hainbat aldetik gainera: edukien aldetik, asmo onak
ez dituzten pertsonetatik,merkataritza elektronikotik eta legearen
aldetik ere. Eskolak, zeregin aktiboa izan behar du ikasleak babesteko
eta segurtasuna bermatzeko. Horretarako, ikasleekin internet-en egiten
dutenaren inguruan hitz egin behar dute eta interneteko segurtasuna
curriculum-ean txertatu. Eskoletako sarea arduraz erabiltzen ikasteko
material didaktikoa behar da, eta baita iragazteko eta monitorizatzeko
programak erabili. Horretaz gain, Internet segurtasunez erabiltzeko
eskola politika (IEP) ezarri behar da.
Internet segurtasunez erabiltzeko eskola politika (IEP)
IEPren
helbururik nagusia ikastetxeetan Internet arduraz eta segurtasunez
erabiltzen dela ziurtatzea da. Horretarako, ezinbestekoa da ikastetxean
teknologia berriak erabiltzeak dakartzan arriskuak ebaluatzea eta araudi
zehatz batzuk ezartzea. Irakasleek, ikasleei arau horiek irakatsi behar
dizkiete eta Internet erabiltzen duten heinean, behatzen egon behar
dira. Horretaz gain, garrantzitsua izango da zuzendaritza organoen
laguntza, hala nola, gurasoen eta umeen hezitze prozesuan parte hartzen
duten pertsonen laguntza ere.
IEP bat prestatzeko prozesuak ondorengo urratsak ditu: Prestatzea, ezartzea eta ebaluatzea, hau guztia prozesu ziklikoa izanik.
IEPak
hainbat neurri hartu behar dituzte,esate baterako: internet-en
garrantzia eta honen ikaskuntzan eskaini dezakeen laguntza transmititu,
bertako edukiak ebaluatzen irakatsi,posta elektronikoaren eta web orrien
funtzionamendua ezagutu...
Adin txikikoak sarean barneratuta daude. Horren ondorioz sortu da Eu kids on Line programa.
Hala ere, gaur egun sarean dagoen arriskuen kontrolaren inguruan arau gutxi daude. Hori dela eta, Safer Internet Programme gune
babestuago baten alde lanean ari da. Adin txikikoei segurtasuna
sustatzea du helburu. Eta ondorengoen aurka egiten du lan: Eduki
ilegala, Eduki kaltegarria(xenofobia, anorexia…), SPAM edukia, Posta
elektronikora iristen zaigun zaborra eta besteekiko jarrera
desegokiak.bHoni aurre egiteko, hainbat dira etxerako erabilera
gomendioak adibidez, Kantitateari baino kalitateari erreparatzea.
Internet erabiltzen den denbora garrantzitsua da, baina garrantzitsuagoa
zertan erabiltzen den.Gainera sareak izan ditzakeen arriskuen inguruan
informatu beharra dago eta berarekin nabigatu, seguruak diren webguneak
aurkitzen saiatuz.
Web 2.0-a interneten
agertzen ari diren joera berri asko barneratzen ditu. Garrantzitsuena
edukien etengabeko eguneratzea da, hainbat lekutako edukiak nahasteko
aukera eta erabiltzaileen parte-hartzea dira. Bertan, teknologia multzo
bat baino gehiago daude, hala nola, Ikusle izatetik eduki sortzaile
izatera jauzi egiten laguntzen du, Elkarrekintza eta parte-hartzea
bultzatzen du, Eduki horiek nahastu, trukatu, zabaldu eta jarioen bidez
sindika daitezke...
Web
2.0 aplikazioak hezkuntza alorrean ugari daude, baina esanguratsuenak
blog-ak, jarioak, Wikiak, e-learning plataformak eta sare sozialak dira
5 HITZ GAKO
- “2.0” kontzeptua
- Internet
- Segurtasuna
- Sarea
- Hezkuntza
ERRONKAK
- “2.0” ren kontzeptua gure eguneroko bizitzako edozein esparrutan agertzen da; guztiok gaude Bizitza2.0 honetara moldatzeko prestatutak? Ba al du garrantzirik hezkuntzak moldaketa honetan?
- Ikasleen IKT formakuntzaren garrantzia kontuan izanik, nahikoa al da hauek jasaten dituzten ikasketak hezkuntza prozesuan? Ikasketa prozesu hau era egokian irakasteko jakintza nahikoak al ditu gaur egungo irakaslegoak?
No hay comentarios:
Publicar un comentario